Je optimizacija spletne strani sploh potrebna?

Je optimizacija spletne strani sploh potrebna?

Živimo v času, ko so praktično vse informacije dostopne preko spleta. Skoraj vsako gospodinjstvo ima doma vsaj eno napravo, s katero lahko dostopa do spleta, vedno več je tudi uporabnikov mobilnega interneta. Za urejanje in prikazovanje vseh informacij širnega svetovnega spleta skrbijo iskalniki, ki posredujejo povezave do spletnih strani, ki najbolje odgovarjajo iskanim ključnim besedam. To zelo olajša navigacijo po spletu, na drugi strani pa lastnikom spletnih strani omogoča, da jih obiskovalci najdejo. Za dober obisk spletne strani preko iskalnikov pa mora biti povezava do te strani objavljena kar se da visoko na lestvici rezultatov – za to poskrbi optimizacija spletnih strani.

V preteklosti je bila optimizacija spletnih strani razmeroma enostavna, možno je bilo priti na najvišja mesta v iskalnikih že z majhnim številom spretno izvedenih metod. Danes so iskalniki kompleksni sistemi, ki prepoznavajo veliko več dejavnikov, kot so jih nekoč. Vsak izmed teh faktorjev po svoje doprinese h končni uvrstitvi strani v iskalniku, zato je tudi optimizacija postala zahteven posel, ki pogosto sploh ne obrodi sadov, nasprotno, spletno stran lahko pokoplje daleč od prve strani rezultatov iskanj. Iskalniki namreč vse bolj težijo k temu, da prikazujejo rezultate iskanj glede na to, katere spletne strani bodo zares najbolj koristile obiskovalcem. V preteklosti se je dalo iskalnike prepričati, da si spletna stran zasluži prvo mesto med rezultati le zato, ker nanjo kažejo povezave iz mnogih drugih spletnih strani, torej mora biti pomembna in ugledna, a danes ni več tako. Treba je poskrbeti, da je spletna stran prilagojena obiskovalcem, ne pa iskalnikom, kar poraja vprašanje, ali je optimizacija spletnih strani sploh še potrebna.

Vsaka spletna stran je namreč namenjena obiskovalcem, torej jo moramo njim že v izhodišču posebej prilagoditi. Danes to predstavlja velik del optimizacije, veliko večji kot v preteklosti. Če bomo spletno stran dobro prilagodili svojim obiskovalcem, bo všeč tudi spletnim iskalnikom, kajne? To je cilj spletnih iskalnikov, ki ne želijo poseganja v njihove zakonitosti razvrščanja rezultatov z umetno predstavitvijo spletne strani. A dejstvo je, da mora biti spletna stran zelo spretno izdelana in temeljito prilagojena, če želimo, da se res kosa s konkurenco za iste iskane ključne besede. Tudi če se je optimizacija spletnih strani v preteklih letih bistveno spremenila, je še vedno potrebno poskrbeti za to, da je stran optimizirana. Ne več na stare načine, temveč na nove, nič manj pomembne.

Še vedno se torej priporoča, da optimizacijo spletne strani zaupamo strokovnjakom. Strokovnjaki pa so tisti, ki poznajo nove zakonitosti spletne optimizacije in s starimi metodami ne tvegajo kazni s strani iskalnikov. Na ta način lahko ločimo dobrega ponudnika optimizacije od slabega – kdor obljublja hiter skok na prva mesta, optimizacijo s pomočjo velikega števila spletnih povezav in podobnih hitrih metod, bo naši strani naredil več škode kot koristi. Raje se zanesimo na izvajalca, ki razume, da je optimizacija spletnih strani dolgoročen proces, namenjen prilagoditvi strani za obiskovalce in posledično iskalnike. Seveda še vedno veliko štejejo tudi povezave in druge metode, ki so se v preteklosti pretirano izkoriščale, a uporaba takšnih tehnik mora biti premišljena in kar se da naravna.